Om

Translate

söndag 19 april 2015

bubbel på insidan

Så var allt som vanligt igen. Morfar är hemma i Göteborg och Per är tillbaka från fjällen.
När Alvin o Per badade förut fick jag inte vara med. Alvin ville ha sin pappa för sig själv. Den lilla pojkkroppen vittnade om en sprittande glädje. Fint att vara åskådaren av så mycket kärlek.

Själv har jag sjunkit ner i kökssoffan med symaskinen framför mig. Jag lyssnar på gamla låtidéer jag sparat i telefonen. Den första från 2010. Det är säkert 50 stycken. På ett klipp har jag så bråttom iväg, men jag liksom bara måste föreviga min idé. I ett annat hörs Tv:n i bakgrunden. Det är inte ofta som program har lyckats fånga mitt intresse eller överrösta min inspiration. Jag är inte en bra tv-tittare med andra ord! Vill skapa själv istället. Är lite för rastlös. För mycket som bubblar på insidan.

Ja, nu är allt som vanligt igen. Bara ballongerna i köket avslöjar en vecka av festligheter som vi kommer minnas med glädje. Tack morfar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar