Om

Translate

onsdag 15 augusti 2012

Bröllop med spets & 10 000 knappar

Att gifta sig är dyrt. Men det går att spara in många tusenlappar. Som tur är älskar jag Vintage och fann min bröllopsklänning på Beyond Retro. För bara 899:- var den MIN! Med lite puts och justering av min skräddare var den klar.
Jag förstår nu vilken tur jag hade som fann den perfekta klänningen!




Jag älskar alla knappar! (Det gjorde nog inte min blivande make)
Den påminner om min farmors bröllopsklänning från 30-talet.




Accessoarerna köpte jag också på Beyond Retro. Ett par vita spetshandskar, en liten vit "dress hat" och vita stövletter med utskurna rosenmotiv.


Förlovningsringen är ett arv och vigselringen köpte jag på Kaplans auktion på biblioteksgatan. Jag gick dit innan auktionen startade och valde min ring bland alla som ligger i montararna. Ett par tusen för ringen, en klassisk ring i vitguld med en sten.




Bröllopsbuketten var mer än hälften så dyr som klänningen!


Alla bilder är tagna av fotografen Rikard Westman, elvisphoto






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar