Om

Translate

lördag 11 augusti 2012

Och pastan står på spisen..

Ett bad, grapefruktjuice, inredningstidningen som jag väntat i dagar på att få läsa, och (tack gode gud för) "the babywatch"! Allt medan pastan kokar på spisen för att spara tid. Den dyrbara egentiden.

Jag minns när snutten var nyfödd och vi inte hade "babywatchen". Jag minns när han låg i sovrummet och sov, hur vi var och varannan minut flög upp ur soffan i vardagsrummet (där vi låg och såg på film) "var det han som lät"? "Nej, älskling, återigen är det barnen utanför som leker". "Mhmm.." Nästa gång var det min mans tur att flyga upp ur soffan. "Nu låter han"?! "Nix, det där var katterna på gården som bråkar". "Jaha.."
Så där höll det på tills filmen var slut (vad handlade den om? Var den bra? Vilken film?) och äntligen fick vi krypa ner i sängen hos vår lilla son! Puh.. Fast då, ja då började nästa nojja - "tänk om jag råkar lägga mig på honom i sömnen".. och så här håller de på, nojjorna. Just nu är det alla små saker, som det tydligen finns miljoner av överallt, som lillsnutt säkert vill stoppa i munnen och så är det igång.."tänk om han kvävs"!
Därför är ett bad medan plutten sover underbart! När man har "babywatchen" vill säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar