Om

Translate

torsdag 4 oktober 2012

Att älska mig själv..

I kväll efter att ha nattat Alvin, så tände jag kandelabern som jag fyndat billigt på Västerorps marknad.
Jag satt där i min ensamhet, i tystnaden och andades. Det kändes så skönt att jag inte följde med till Öl-mässan, bland tusen onyktra ölfantaster!

Jag satt där och lyssnade på mina tankar.
Alvin är snart 11 månader. Jag älskar honom över allt annat på denna jord.
Jag önskar honom trygghet, hälsa, glädje, ett gott självförtroende och självkärlek.
För att vara den bästa mamman jag kan behöver jag älska mig själv.
Jag behöver känna trygghet i mig själv, i mina livsval.
Jag behöver vara positiv och sund i mina tankar, jag behöver sätta tydliga gränser- men inte för snäva.

Det är otroligt mycket att tänka på och tankarna snurrar runt i mitt huvud. 
Det viktigaste är ändå att må bra.

Så vad behöver jag för att må bra?
Dessa frågor ställer jag mig just nu.

Vad jag behöver för att älska mig själv:

* En stund för mig själv, där vad som helst eller absolut ingenting kan hända.
* Träning, jag mår bra av Yoga.
*Ge mig själv god, sund mat.
* Ge mig själv uppskattning. En klapp på kinden, en blomma..
* Bry mig om andra. Ringa mormor, vårda mina vänner te x

Jag ska uppdatera denna lista efter hand, så fort jag kommer på fler saker!








Min favorit för att hitta mig själv, om jag känner mig vilsen, är att tänka mig själv uppifrån.
Jag ser jorden, zoomar in på Sverige, Stockholm osv tills jag ser mig själv sitta där.
Så tänker jag mig själv utifrån. Att det är en tjej som bor i en lägenhet, som är gift och har en son. Hon tycker om att skriva musik, det får henne att öppna rum inom sig. Hon längtar efter.. osv.
Då ser jag tydligare vart jag vill, och vilken väg jag ska ta för att nå dit. Jag ser även vad jag gör för saker som står i vägen för min livsväg.
Jag älskar klarheten denna övning ger mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar