Om

Translate

måndag 22 oktober 2012

Livskompass


Efter att ha varit mammaledig så är det dags för mig att börja jobba igen. Musikaffären är ett bra extraknäck, countryklubbarna räcker till kanske 2 liter mjölk, så jag behöver ett till jobb!
Jag har funderat och funderat, vad vill jag göra förutom musiken? (eftersom det inte gör mig rik, eftersom alla tycker att musik ska vara gratis bla bla)

Jag var på väg till en arbetsintervju, mitt i Stockholm, och fick använda GPS:en. Otippat!
Jag tänkte att det vore skönt att ha en gps som navigerar mig genom livet, som likson kunde visa mig vart jag ska gå, vart jag är på väg. 





En kompass i livet är förstås min lilla snutt. Hans behov styr och det är vackert att vara mamma.
Alvin hälsar på i musikaffären. Vi som musiker kommer INTE att uppmuntra honom att bli musiker. Golfproffs snarare..!!




I lördags var det klubb HAYSTACK på Pet Sounds Bar igen.
Kvällen var riktigt lyckad, fullproppat med folk.




Ändå från Göteborg kom TREEHUGGER och spelade för oss. Han var så bra och vi pratade musik, Ashville och att göra något mer ihop i framtiden.



Jag spelade Gillian Welsch och vi kom in på konserten på China teatern för ett antal år sen...jag ryser ända in i hårbotten varje gång jag tänker på den- absolut en utav de bästa konserterna jag varit på.
Ni som (av någon anledning) INTE har sett Gillian live: GÖR DET!!

                              Jag kan ju också varmt rekommendera att se Treehugger live- riktigt, jädrans bra!



Att boka band och titta på är en ren njutning. Fast visst saknar jag att själv stå på scen, det är något av det roligaste som finns, något av det som mest fyller mig med livet, inifrån och ut.

Här är ett klipp från Lasse i Parken i somras:

Charlee Porter








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar