Om

Translate

tisdag 16 oktober 2012

Långkok & kaffe & that kicks ass

Men HUUUR mysigt är det inte med långkok..? Så himla. Jag sitter i soffan, Alven sover i sin massagestol (sant!) och jag hör hur det puttrar från köket. Klockan är inte ens 11 och långkoket är igång- ja, det började igår, då fick pappa P ett ryck. Inte nog med att han satte igång långkok med lagerblad och hela raffset, han tillagade en HEL kyckling i vår Römertopf också! Ja, pappsen är mästerkocken i detta hushåll, min talang och favoriträtt att laga är pannkakor! (ni hör själva kontrasten)



Så härligt med långkoksspill över hela spisen (och väggen!).


Vi har fått så mycket bra kläder till Alvin inför höst och vinter. Vi har även fått två kassar fulla med gosedjur, de där ganska omysiga små varianterna. Igår tvättade pappa alla tusen som nu ligger snällt och torkar på en filt på golvet i vardagsrummet. Jag tänker; spara?




Kaffet dricks denna morgon ur pappsens (såklart) Southpark-kopp.





Alvin har fått min gamla keyboard. Här (kan man tro) skriver han sin alldeles första egna låt. Icke. Han låter väl som den där apan (Nicke) som vanligt.. Älskar'n!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar