Om

Translate

torsdag 19 december 2013

Äntligen..

..har tapeterna kommit upp på väggarna i vårt nya hem.
Jag blev lite nervös i onsdags när tapeterna var på villovägar hos någon budfirma, men dom kom fram till slut.
Det är inte klart än, men i morgon får vår målare förstärkning så att dom blir färdiga. För på lördag flyttar vi in!

Just nu sitter jag och gör ritningar och funderar på hur vårt hem ska möbleras. Jag mätte alla väggar och räknade om måtten till en lagom skiss-skala. Det är kul, för jag kommer på nya varianter på hur hemmet kan möbleras när jag inte trodde det kunde finnas fler alternativ.
Sen är det ju det här med att bestämma sig också.. I-lands problem!

Jag passar på medan vi väntar på att få flytta in med att måla om lite prylar. Den här hyllan ska Alvin få.


Lådorna var gula innan


Tapeten är uppe i vardagsrummet


Hellre att det tar lite längre tid och blir ordentligt gjort..


Sovrummet snart färdigt


hej älskade blå tapet, som balsam för själen.


Ja, julen håller på där ute medan jag mest packar lådor här inne.
Julkänslan dröjer, vi har ju ingen snö.
Som tur är har Alvin julpysslat på förskolan, och fört in lite julstämning trots allt.


Min favorit, bedårande tomte!


Nej förresten, här är min favorittomte


Inget att göra på lördag? Hänga med denna tomte? Eller bygga på musklerna?
Välkommen att hjälpa oss flytta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar