Om

Translate

tisdag 3 december 2013

Äntligen 1:a advent!

Så har äntligen december och 1:a advent kommit. Nu är det fritt fram att äta pepparkakor, vörtbröd och dricka glögg. Den här julen blir en lite annorlunda jul eftersom vi ska flytta. Förra julen var hemmet pimpat med alla möjliga julsaker och vi besökte så många julmarknader vi hann med. Förra årets 1:a advent! I år har vi såklart pyntat lite grann, vi måste ju ha jul, men gammelfarmors julduk och adventskyrka får ligga nerpackade till vårt nya hem.

Jag önskar att jag hade ett trollspö så att jag bara kunde trolla över alla våra pinaler till vårt nya hem. Jag vill att det ska gå på en vecka, men vi har inte ens bestämt tapeter än.
Jag vill bara sitta framför brasan på en fårskinnsfäll med en kopp varm glögg.. Den bilden får ge mig kraft genom allt bärande.

Alvins adventskalender har såklart fått åka upp på väggen.


Julpyntet och adventsmys


Vi firade 1:a advent tillsammans med goda vänner som har en liten grabb i Alvins ålder. Full fart var det förstås, knappt att vi hann smaka glöggen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar