Om

Translate

onsdag 11 december 2013

det ena med det tredje

Oj, vad jag har saker att göra precis hela tiden. Igår kväll lämnade jag mitt bidrag i genren singer/songwriter/americana/country till Manifestgalan 2014. Jättekul att sitta i juryn i år igen och att lyssna på en massa bra musik, men det känns som att jag skulle ha behövt lyssna så mycket mer på varje bidrag för att verkligen veta vad jag tycker. Tiden räcker helt enkelt inte till.

I vår nya lya håller målaren på för fullt och jobbar, nu väntar vi bara på att tapeterna ska anlända så att de kan komma upp på väggarna.
Idag har vi varit på Ikea och köpt saker till Alvins rum. Det är riktigt kul att inreda barnrum, så mycket färger och roliga prylar.
Det känns inte riktigt som jul mitt i allt stök här hemma. Tiden är knapp, nästa vecka måste vi vara färdiga med flytten om vi vill komma upp till Dalarna över julhelgen som planerat. Ni hör min stress!

Idag var vi på Coop och handlade, och det gör mig så glad att de fokuserar mycket på bra produkter, rättvisemärkt och kravmärkt. Jag har börjat sanera bort farliga produkter med kemikalier här hemma.
Alvin har fått använda en tandkräm utan farliga ämnen i, men det var först för några veckor sen som jag reflekterade över att vi också ska kasta ut den giftiga tandkrämen.
Härom dagen gick jag till Goodstore och inhandlade tandkräm, schampo och balsam. Känns riktigt bra! Tandkrämen med aloe vera var också riktigt bra och god, från Kingfisher.

Jag läste att efter testfaktas avslöjande om bekämpningsmedel i bananer har efterfrågan på ekologiska bananer ökat markant i butikerna, med 50-60 % (Axfood)
Idag såg vi bara kravmärkta bananer på Coop! Hurra, utvecklingen går framåt.


Kravmärkt skinka är ett måste. Om man måste. Grisarna far så ohyggligt illa.


Här görs reklam för Coop. Nej, jag får inte betalt, blir bara glad när världen gör framsteg.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar