Om

Translate

fredag 3 juli 2015

En ledstjärna, en dröm som lever.

Kära Holy Moly. I början av vår relation kände jag iver och lust, du var ett kreativt fönster in mot mig själv- ja även fast det är ett offentligt fönster som det är valfritt att kika in i. För jag tog mig tiden att spegla mina ord, mina tankar. Det var helt enkelt ett möte.

Sedan ett år tillbaka har jag däremot känt att vi inte riktigt klickat. Kanske ännu längre sen.. Speglingen har blivit en uppdatering utan verkligt djup. För på det djupet jag nu befinner mig är jag inte redo att låta öppna på vid gavel.

Det händer oerhört mycket inom mig just nu. Så där så jag hisnar av lycka. Att återberätta det i ord vore att försöka återberätta känslan i att flyga. Platt fall.

Just nu står ett glas Cava bredvid mig. Jag firar att jag idag har skrivit på ett anställningsavtal. Tjoho!
Ett jobb jag verkligen trivs på. Det känns helt rätt. Jag är glad varje dag jag går till jobbet. Jag utvecklas och gör mitt allra bästa och det känns befriande. Kontraktet är på halvtid vilket passar mig utmärkt.
Det trodde jag inte när jag för två år sen ville satsa på mitt egna företag. Och visst har det känts bra att "vara egen". Men det har sina baksidor också. Och jag kommer alltid vara egen.

Livet gör sina oväntade svängar, om man väljer att följa med strömmen istället för att själv styra.
Där är jag nu. Jag låter mig styras lite mer. Det är oerhört spännande förstås, och lite läskigt.
Men hade jag inte släppt taget hade jag missat saker jag aldrig anat kunde hända. Slutmålet är bestämt; att leva min fulla potential. Ett högt satt mål förstås, men jag tittar inte ner.

Så jag har egentligen ingenting att berätta. Just nu är jag som en öppen bok. Redo att fyllas med alla drömmar som glöder inom mig. Jag håller elden vid liv och jag kan inte för mitt liv förklara hur bra det känns!

Idag skulle min mamma, min barndomskärlek och bästa vän fyllt 66 år. Jag är tacksam för all kärlek hon gav mig, för hennes glädje, för hennes skratt, hennes kreativitet, för att hon vågade vara naiv, sig själv. Jag är tacksam för att hon födde mig till den här världen och tog hand om mig bäst hon kunde. 
Det berör mig att tänka på allt hon givit mig. Och ger mig än idag. Livet är oändligt.

Hoppas du som kikar in genom detta fönster har en strålande fin kväll/dag, att du mår bra och att du hittar ett sätt att känna tacksamhet till alla som finns omkring dig. Livet är nu och inte i morgon. Jag hoppas också att din dröm får tillräckligt med bränsle att glöda inom dig. Att vara din ledstjärna i mörkret. Vi behöver alla en ledstjärna, en dröm som lever. 



Mamma




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar