Om

Translate

söndag 26 juli 2015

Resan till havet

Att flyga med en treåring är som att flyga för första gången. Man får upptäcka allt på nytt igen.
Och resan börjar ungefär exakt när man talar om att den ska ske. Och man talar om den hela tiden.
När den sen påbörjas är det gårdagens nyheter och Alvin kan knappt bärga sig förrän vi landar!


Vi kom till en stad vid havet fylld av stränder. Jag ääälskar havet!


Vi flög ner till Alvins kusin Saga och moster Malin.


Vi firade att min storasyster fyllde jämnt.


Alvin lekte spöke och höll igång hela kvällen. Heeela kvällen.


Det kom en ny dag. En dag på stranden.


Visst ser det ut som en kuliss?


Jag njöt förstås av varje ögonblick. Andades djupt som för att för alltid spara den salta havsvinden i mitt hjärta.


Kärlek mellan två kusiner..


..eller mellan två fiskmåsar..


..eller mellan mig o havet.


Efter ett morgondopp käkade vi brunch på IKEA.



Utflykt till Ängelholm.




Klocktornet



Lukta på mig då


Så åkte vi propellerplan tillbaka till Stockholm.
Hem ljuva hem.


Under resan introducerade Saga oss för soundtracket till My Little Pony. Alvin njöt verkligen av att sitta i baksätet och sjunga tillsammans med sin kusin. Känslan sitter i än, och nu är vi alla My little Pony-fierade. Jösses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar