Om

Translate

måndag 13 juli 2015

Minnen jag bär med mig

Den här helgen har varit fylld av mycket glädje och skratt. Ögonblick som jag kommer bära med mig hela livet.
Den började med Paul McCartney. Konserten dröjer sig kvar som ett glatt soundtrack genom dagarna.
I fredags kväll tittade jag o svärmor på Per som spelade med The Mad Men Band. Det blev en riktigt trevlig kväll i Lasse i Parken, grymt bra stämning, många vänner och rosévin.
I lördags åkte vi till vårt smultronställe ute på Värmdö. Jag fick öppna en födelsepresent i förskott och det visade sig vara ett fiskespö. Mitt första alldeles egna fiskespö!
Det blev tyvärr ingen fisk men ett uppfriskande bad i sjön.

Igår började jag dagen med en ansiktsmassage på Dagspa vid fridhemsplan.
När jag låg där inbäddad och avslappnad trevade tankarna iväg till barndomen, till min vistelse i Spanien mm. Bilder ur  mitt liv dök upp, en efter en. Bilder jag spelat upp för mitt inre många gånger tidigare. Vissa bilder var positiva men vissa skapade en gnisslande känsla inom mig, och har så gjort varje gång jag spelat upp just det scenariot från det förflutna.
Jag tänkte på vilka bilder, sekvenser jag väljer att om och om spela upp för mig själv. De går som på autopilot.
En del ger mig styrka och glädje, medan andra ger mig sorg och tyngd. Kanske är det dags att börja bli medveten om vilken film jag spelar upp från mitt förflutna, tänkte jag när jag låg där på britsen. Jag som med omsorg väljer det jag vill skapa i framtiden.
Och kanske kan jag lysa med ett nytt ljus, en ny tanke på de bilder som har sårat mig? Inte älta, men mjuka upp tanken som sjunker som en sten. Sluta fred och lämna dem i vila.
Jag fick idéen att skriva upp alla mina positiva minnen. Minnen som ger luft under vingarna.
Att minnas och förstärka det som varit positivt och som jag vill bära med mig som följeslagare genom livet.

Den här helgen kommer att få en plats i den boken. Boken ska heta "Minnen jag bär med mig".



Ja, tack till att börja varje dag med ett besök på Dagspa.


Det känns som om jag firat min födelsedag hela helgen.
Rätt skönt eftersom jag idag är tokförkyld och hängig, ligger på sofflocket och vill inte alls skåla med Cava.
Ja, nu kan födelsedagen vara över!


Per undrade om jag inte skulle skriva "Å denna fantastiskt goda och fina tårta har Per gjort". 
Jag hade inte tänkt det, men nu när du säger det Per så...

Bra med hjälp att öppna paketen och veta redan innan dom öppnas vad det är i dem. Treåringar är bra duktiga!


Kökshandduk från pappsen.


Nöjd är bara förnamnet; ett mini-växthus!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar