Om

Translate

tisdag 2 juni 2015

I minnet

Vilken härlig bröllopsdag vi hade i fredags, jösses. Riktigt välbehövlig!
Det var hur enkelt som helst att vänja sig vid baden i de varma källorna, ångbastun och att lalla omkring i Yukatan. På kvällen satt vi solen och drack cava på takterassen. Längtar redan tillbaka till Yasuragi!

I minnet bär jag med mig hur jag sakta lät kroppen sjunka ner i en rykande varm källa, hur jag med den kyliga vinden mot ansiktet tittade upp mot trädtopparna som svajade i vinden. Kontrasten mellan varmt och kallt. Röken och naturen. Per vid min sida. En hel kväll bara vi två. Busiga. Semesterkänslan från den soliga takterassen. Aaah!

Det var första gången Alvin sov själv utan varken mig eller Per, i tryggt förvar med farmor och farfar.
Vi bestämde oss för att lämna all tänkbar oro hemma och att verkligen ta till vara på och vara närvarande i vår vistelse alldeles för oss själva.
Det gick bättre än förväntat och när farmor o farfar skulle åka hem ville Alvin packa väskan och flytta med dem hem till Dalarna!


I Yukatan på takterassen.



Morgondoppet.


Puss o hej






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar