Om

Translate

onsdag 24 juni 2015

minnen som dröjer sig kvar

Det är inte undra på att denna sjö gör sig påmind. Så oerhört vackra dagar vi fick i Grycksbo, Dalarna.
Tack sjö, för att vi fått glida fram i ekan över din svarta yta och så fantastiskt vackra och goda öringar vi fått. Jo, jag är lyrisk.

Rogivande natur, du finns kvar inom mig. I stillhet. Med tranornas magiska sång. En mjuk känsla jag landar i titt som tätt.


Denna glada pojke fiskade grodyngel.  


Jag fick den vackraste öring jag sett, lilaskimrande med alldeles röda prickar.
Tyvärr syns det inte så bra på bilden.


Kok-kaffe såklart!


Nu var vi ju inte i Dalarna bara för att fiska. Nej nej, det var ju midsommar vi skulle fira.
I Dalarna firas det ordentligt vill jag lova. Vi började med att plocka blommor till kransarna.



Familjefoto i gammaldags anda. (stel o allvarsam- Per vann!)



Så restes midsommarstången. Mycket högtidligt. 


Små grodorna, små grodorna..



Så kom det en skur..


Alvins farmor hade gjort en aktivitetsrunda till honom med olika stationer.
Mycket uppskattat!


Så kom solen tillbaka och vi avnjöt sillen och allt det andra som dukas fram på matbordet en svensk midsommar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar