Om

Translate

torsdag 11 juni 2015

Sommar sommar.. finally!

Nu har sommarvärmen kommit, äntligen.
Igår satt jag och Per på balkongen tills klockan var över elva, vi ville njuta så länge som möjligt.

Så har vi bokat två flygresor. En till min syster som fyller år mitt i sommaren.
Jag och Alvin ska flyga Bromma-Ängelholm och fira, umgås och vara på äventyr.
Den andra flygresan går till Alcudia på mallis.
Eftersom Per jobbar nästan hela sommaren åker vi i september. 
Jag ser verkligen fram emot den resan.
Kanske t.o.m mer än vad Alvin gör. Och då finns där ändå en Bamseklubb.


Jag har jobbat heltid senaste veckorna, fyllt i semestrar. Bra med lite extra klirr i kassan.
Mindre bra tidsmässigt. Om man som jag har en massa andra projekt igång är det svårt att få tiden att räcka till.
Nu lugnar det ner sig och det är framförallt skönt att få mer tid för Alvin.
Idag hämtade jag två treåringar från förskolan, Alvin och hans kompis Alvin. 

Alvins fantasi fortsätter att förgylla vår tillvaro.
Härom morgonen vaknade jag av Alvins röst: "Mamma mamma, jag såg en myra med en tröja"
Och "Mamma, jag såg en groda med en krabba på ryggen".
Eller "Mamma, jag såg en bebis på gatan som åkte i en vagn och efter den smög en doktor med en stor spruta i handen".
Jag har slutat fråga vad han får allt ifrån!

Som tur är jobbar Per hemifrån mestadels och kan ta hand om våra odlingar som frodas på balkongen.
Gurkorna och tomaterna leder.


Balkongen är fylld av växter


Såklart att den här får en hedersplats.



Det är inte bara kryddor som växer i vårt hem.
Denna sköning lyser upp vårt vardagsrum.


Fredskallan som renar vår luft blommar för fullt.


Köksutsikt.


Tänk att jag skulle få gröna fingrar. Jag som annars alltid har haft död på varenda växt jag köpt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar