Om

Translate

tisdag 1 januari 2013

Nyår!

Ibland är lycka att få vara alldeles för sig själv i ett tomt, tyst hus. Jag fick en sådan stund idag. Jag gjorde frukost nr 2 och bäddade ner mig igen och tittade på Palme-dokumentären. 
Vi har nu varit hemifrån i två veckor och det ska bli så skönt att packa bilen i morgon bitti och köra hem mot Stockholm. Ja, jag ser t o m fram emot resan hem. Vi har haft det riktigt bra, men nu är jag lite trött på att leva i en kappsäck..

Nyårsafton var annorlunda i år. Lugn och skön. Jag och Per lagade mat till hans mamma, pappa och farfar. Alvin klarade sig genom förrätten, sen var det god natt.
Det vart även fiskelycka, 7 st gäddor, denna dag. Mer om det en annan gång.

Nyårsmenyn:

Förrätt- Pilgrimsmusslor stekta i matlagningsvin och vitlök. Serverade med smörstekta sparris och rom. Till det drack vi Cava (Marques de Monistrol)

Varmrätt- Risotto frutti di mare med saffran, toppad med persilja och parmesanost. Till det vitlöksbaguetter, sallad och godaste vinet; Masi.

Efterrätt- Urgröpta päron fyllda med ädelost, pudrade med kanel. Till det Portvin.











Farmors dessertgafflar är min favorit. Vill ha!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar