Om

Translate

onsdag 19 februari 2014

full av bus

Min son är full av bus. Hans humor är drivkraften. Två år och kreativiteten flödar.

Härom dagen gick Per upp med Alvin medan jag fick sovmorgon.
Efter en stund sa Alvin: "Pappa, bajsat"
"Okej, då byter vi blöjan" sa Per och tog fram våtservetter, påse och en ny blöja. Alvin lade sig på nyckelpigan där vi brukar byta blöjan. När det var klart var det upp och leka igen.

Efter en liten stund sa Alvin: "Pappa, bajsat"
"Jaha, igen?" sa Per och tittade ner i blöjan. Där var det mörkt. "Ja, då tar vi och byter blöja igen då".
Per tog fram våtservetter, påse och en ny blöja. Alvin låg på nyckelpigan och väntade.
Så när Per knäpper upp blöjan så trillar Alvins favoritbil "Blixten" ut och Alvin tittar på Per och börjar skratta.

Min lilla 2-åring! Att han kom på idéen att lura Per är genialisk, men sen att han också lyckas hålla masken under hela tiden- det hade jag aldrig klarat!
Jag kommer bli som Jerry Seinfelds mamma snart- "How can anybody not like him!"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar