Om

Translate

söndag 16 februari 2014

Wildwood Flower

Den här helgen har varit en ljus och kärleksfull helg. Jag har återigen blivit sjuk, jag och Alvin varvar varandra. Nu har jag ögoninfektion på båda ögonen och är dunderförkyld.
Eftersom Per hade en riktig jobbhelg framför sig skulle jag hänga med Alvin, och i fredags när mina ögon började rinna och blev alldeles röda kände jag mig ärligt talat lite tveksam till hur jag skulle fixa helgen. Två-åringar kan ju vara rätt trotsiga, milt sagt.
Så gick helgen över förväntan bra! Jag och Alvin har haft jättekul ihop. Att han älskar att "mysa soffa" har hjälpt mig att behålla min energi och samla ny kraft mellan varven. Det är otroligt härligt att vara med ett barn och få känna så mycket ren kärlek. Mitt hjärta ler.

Vi har dansat, målat, lagat mat, sett Bamse i Trollskogen 211 gånger, kört briotåget och förstås lekt med bilar på bilmattan.
Vi har skrattat mycket. Kramats och gosat. Helt enkelt haft en riktig härlig helg ihop, trots dåliga odds.


Alvin hade gjort ett hjärta på Alla hjärtans dag



Idag har Alvin och Per varit på lekplatsen, medan jag stannade hemma och tog ett kurerande bad.
Nu känns allt mycket bättre och ögonen återgår sakta men säkert till sitt normala.


I fredags kväll tände jag en brasa och såg Jills Verandra med Marit Bergman. Avsnittet började med min favvo-låt "Wildwood Flower", en låt som för första gången spelades in med The Carter Family 1927.
Låten var min vaggsång till Alvin när han var bebis, jag sjöng den varje kväll. Här finns en inspelning från i somras i Lasse i Parken:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar