Om

Translate

tisdag 18 februari 2014

Inspiration och honungsté

Att vara sjuk kan ju vara hur trist som helst, speciellt eftersom det finns ett motstånd över att vara det. Viljan att vara all annanstans än inuti en sjuk kropp är en del av det motståndet.
Efter att ha varit sjuk till och från i fyra veckor finns det inget motstånd kvar. Jag vill helt enkelt inte längre tänka tankar som innebär att jag ska vara någon annanstans än jag är.
Just nu har jag ögoninfektion och är fortfarande supersnuvig. Min kropp vet precis vad den ska göra för att bli frisk, så det bästa och behagligaste jag kan göra nu är att slappna av och tillåta tillfrisknandet att ta den tiden det faktiskt tar. Det var skönt att landa i den insikten.
Tidigare har jag gjort allt för att skynda på processen och jag har gått tillbaka till jobbet när jag tyckt att jag borde vara frisk, inte när jag var det. Alltså blev jag aldrig riktigt bra från förkylningen.

Vi har nu bott i vårt nya hem i snart två månader och vi har ännu inte kommit i ordning helt. Det tar sin tid, och kanske är det bra tänker jag. Att hemmet får växa fram. För det tar ett tag att bo in sig.
Det finns så oerhört mycket fina saker vad gäller inredning och jag märker att jag lätt skulle vilja ha en massa saker som egentligen inte passar ihop.
Så idag tog jag med mig en bunt gamla inredningstidningar, satte mig på sängen i raggsockor och med en kopp honungste. Sen klippte jag ut de bilder som jag på något sätt tyckte om. Jag såg genast en röd tråd. Bilderna berättade tydligt min smak, den jag verkligen har, i detta hav av vackert inredda hem och prylar.


Ett litet tips när man är sjuk och inte vill titta på Tv eller på serier hela dagarna. Detta kan man göra inom alla områden av livet. Inspirerande, lekfullt, lugnt och vägledande!


Efter idag tänker jag fylla väggen vid mitt arbetsbord med inspirerande bilder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar