Om

Translate

söndag 2 februari 2014

Lyxmiddag med mycket värme

Bästa finaste vännen vet hur man bjuder på en riktig middag.
När jag kom hade hon tänt varenda ljus hon ägde, hon spelade vacker lugn pianomusik och så sa hon dom magiska orden: "Nu vill jag att du lägger dig ner, slappnar av och njuter medan jag fixar klart maten".
En småbarnsmor som jobbat lördag i musikaffären- för mig fanns det inget jag hellre ville göra just då. Jag låg där på hennes säng och såg hur ljuset gav dansande skuggor över väggar och tak. Pianomusiken som var lugn och harmonisk, släppte mina tankar fria. Där låg jag och kände rymd. En stor kontrast till stressen i butiken och ljudnivån hemma med min två-åring.




Sen åt vi god mat och pratade hela kvällen. Vi hade mycket att ta igen eftersom vi inte setts sedan före jul.


Tack Elina för en fin och helande kväll. Det behövde jag verkligen.
Love ya!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar