Om

Translate

onsdag 2 april 2014

hej Holy Moly

Åhh, så jag har längtat efter att få sitta ner och skriva en blogg- ibland är det helt enkelt för mycket!
Om en vecka har jag hämtat upp möbler och prylar från mitt magasin i Göteborg, och det ska bli så himla kul att se vad som egentligen finns där. Det är över åtta år sen jag packade ner dom.

Igår kväll röjde jag i vårt källarförråd. Jag tog i ordentligt, svettades, flyttade kartonger och strukturerade om. Nu finns det plats för säkert tio kartonger till.
Igår bokade jag också plats på Västertorps vårmarknad, min favvoloppis. Det är första gången jag själv har ett loppisstånd, och jag ser verkligen fram emot det. Jag kommer ha en massa saker att sälja nu när jag får upp alla saker från magasinet.

I morse när jag skulle parkera om bilen (glad att jag kom ihåg att den var parkerad på dagens städgata = slippa böter) så fick jag skrapa rutorna. Annars har våren gjort sin entré här i Västertorp, och vi har äntligen fått upp utemöblerna på vår balkong. Jag längtar efter att sitta där och njuta av solen. Kanske läsa en bok. Kanske bara jag o solen.

Vi har börjat se en serie, den första efter att Alvin föddes faktiskt. All min kvällstid går åt till den, jag är helt hooked! True Detective. Lite för läskig för mitt bästa, men så bra att jag inte kan slita mig. Men jag saknar lugnet som ges av att skriva här på Holy Moly, så sen får det inte bli fler serier..

Jag håller på att spela in, jag rustar bl a upp en gammal skiva som jag aldrig blev nöjd med. Jag lägger på körer som aldrig hanns med, och den ska mastras om. Så skönt att äntligen göra det ordentligt.


Jag skriver även nytt material. 
Upplyftande. Expansion.


Earth Hour. Synd att Alvin redan hade somnat när det började.


Jag o Alvin äter surdegspizza. Sen sprang vi omkull tanterna i Västertorp.


Varför är nejlikor så billiga? Fina blommor som står sig länge.


Fånga dagen. Ses en annan dag. Kärlek. Hej.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar