Om

Translate

tisdag 13 maj 2014

Bokrelease på Saltå kvarn

I kväll har jag varit på bokrelease för Clara Lidström och Annakarin Nybergs barnbok Baka.
Jag fick en inbjudan (utan +1) härom dagen och det är alltid lite speciellt att gå på tillställningar själv.

Det första som hände var att jag satte mig bredvid en kvinna som tittade på mig och frågade "Var kommer du ifrån?"
"Jaa, härifrån. Eller ja, ursprungligen från Göteborg" säger jag.
Hon tittar bort utan ett ord. Jag frågar samma fråga. Hon svarar "Jag kommer från tidningen "XXX". Hon tittar bort igen.
"Jaha, skrattar jag till, du menade var jag kommer ifrån, haha". Inte en min, inte en blick får jag tillbaks.
Jag tittar rakt fram och tänker "What?" och känner mig mitt inne i ett The Office-avsnitt.
Så säger någon "Nu får ni ta mat!" och jag tar tillfället i akt och sätter mig nån annanstans.
Jag lyckas denna gång sätta mig bredvid två riktigt trevliga tjejer, en IT-konsult och en förlossningsläkare. Det visade sig bli en riktigt trevlig kväll och fin bokrelease!





Vi fick alla varsin bok och ingredienser till bakningen



Boken tillägnades Alvin såklart



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar