Om

Translate

söndag 4 maj 2014

Trosaloppan

Åh vilken härlig dag med sol o en pigg Alvin. En perfekt dag för loppis!
Vi ska åka på utflykt till mysiga Trosa, där det är Trosaloppan- en loppis utomhus efter gatorna i centrala Trosa.
Jag ska botanisera lite inför västertorps marknad 24 maj, där jag själv har bokat en plats. Jag ska kolla priser, upplägg, hur man kan organisera alla prylar på bästa sätt etc.

Jag ser verkligen fram emot min första loppis där jag själv ska sälja av gammalt och är så glad över att min vän Elina ska göra mig sällskap. Oj vad vi ska kränga prylar!
Igår tog vi en heldag på Ikea tillsammans och planerade inför loppisen. Elina köpte en klädställning till loppisen för våra vintageklänningar som ska få nya ägare.



Ikea- lugn mitt i stormen


Vet inte hur många gånger igår jag sa: "Ikea tänker då på allt, smart lösning!"
Här kan föräldrar äta och ha full koll på sina lekande barn samtidigt.


I morse fixade jag bland odlingen här hemma. Min lövkoja jag satte för en vecka sen börjar sticka upp ur jorden.


Om man inte vill ta sig ut på lång utflykt och bor i Stockholm kan jag rekommendera Vintagebloppisen på söder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar