Om

Translate

fredag 28 december 2012

Friluftsliv


Sen jag var liten har vi varje vinter åkt till Sälen. 
Vi har åkt slalom. Jag har aldrig riktigt tyckt att det var jätteroligt, och medans de andra utvecklades så avstannade jag i det första momentet.. plogning. 
Jag såg alltid mycket framemot fikapauserna med varm choklad och pannkakor, men att ta sig nerför backarna såg jag mer som ett nödvändigt ont.

Denna gång, 15 år senare, har jag för andra gången i mitt liv ställt mig på ett par längdskidor. 
Jag känner mig som Kalla i spåret! Mitt rätta element.
Perfekt med barn och med en man som älskar friluftsliv.
Första dagen testade jag skidorna lite grann och andra dagen åkte vi in i djupa skogen, till Lindalens våffelstuga. 
Totalt 9 km.



Det var som att komma in i en annan värld i våffelstugan. Andaktsfullt. Tända ljus, brasa och 25 grader varmt.



Dag tre. 
Vi tog med oss en termos med kaffe, grillen och åkte till en slogbod. Det var strålande sol och -12 grader. Brr..







Per tände grillen med ett tomtebloss






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar