Om

Translate

torsdag 13 december 2012

Recept på julshopping

Hur lyckas man med julshoppingen? Alltså att njuta av den istället för att stå i långa köer, trängas, bli stressad & helt less..


1. Ta med en god vän
2. Ha gott om tid
3. Gå aldrig senare än 15 december!
4. Undvid shoppingcentrum
5. Ta en mysig paus, lunch, fika eller ett glas vin (ETT!)

Jag tog med mig min fina vän Elina. Vi startade på Beyond retro vid Zinkensdamm, gick mot Mariatorget och vidare upp på Götgatan.

Yes, så klart att man ska blanda in lite shopping till sig själv samtidigt. Vi tittade på fina klänningar, beundrade deras gamla blåa soffa och talade om glada minnen under tiden.






Vi gick förbi Judits secondhand.. ligger ju ändå på vägen. (!) Dock inga fynd. Joo, en superfin prickig klänning men med en alldeles för tung prislapp..buhu.







Vi åt lunchbuffé på den vegetariska restaurangen på Bysis torg. Kaffe och saffransbullar till efterrätt. Elina minns ett kort från sin mamma som jag hittade i en av mina böcker hemma. Fina mamman!


Vi fortsatte till den bästa bokaffären i stan, också på Bysis torg.
Så mycket mer inspirerande än de stora bokhandlarna.





Mot Götgatan där vi gjorde de flesta julklappsfynden. 


Väl hemma hade min käre lagat den godaste fisken med saffran! Mums.


Okej, det här var kanske inte den mest effektiva julshoppingen, men absolut den mysigaste!
Nu handlar jag resten av mina klappar på nätet- bästa tipset trots allt om man vill slippa julstressen. Så kan man strosa, njuta och suga i sig det bästa av julen istället. Jag älskar julen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar