Om

Translate

måndag 3 december 2012

livlig fantasi

Det blev inte ett bad med Dolly och Ginger Beer, som jag hade planerat. Det blev istället en hederlig folkis och tankar. Inga ord, ingen musik, bara tystnad.. och så tankarna.

Jag tror att det är livsnödvändigt för mig, den här stunden utan tid att passa- med rymd för tankarna att sväva fritt. Efter en dag med tankar på vad jag måste tänka på, så kryper de tankar som funnits där under ytan upp ur sina vrår när vattnet stillar min kropp, och tiden försvinner.
Jag har alltid skrivit. På kvitton, reklamblad, ja vad jag kommit över när jag inte haft min dagbok med. Jag har skrivit över 60 dagböcker sen jag var 11 år. Även om det bara har varit blaj-tankar (och en och annan dikt förstås) så har de fyllt en funktion. Den här stilla-mitt-sinne-gör-mig-ren funktionen. Och den får jag nu i badet..och här förstås. Fast här är det lite mer klipp&klistra.

                                                                                                  Gamla dagböcker



Jag tillhör den där kategorin människor som tar in mycket intryck, den känsliga typen. Oftast "känsliga" med den negativa klangen, fast det behöver det inte vara om man lär sig att bemästra den. Jag har inte lyckats med det, men jag har kommit en bra bit på väg. Om jag jämför från barnaåren. Jag hade en grymt livlig fantasi, som jag inte delade med någon.
Sen sökte jag mig bland häxor, helare och hamnade hos musikerna. Skämta!!
Nej men, ett bad sitter fint för den som vill smälta intryck, det var dit jag ville komma. God natt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar