Om

Translate

lördag 1 december 2012

..så kom julen till västertorp..

Snön faller, det är så tyst och vackert att jag nästan tappar andan här i Västertorp.
Härligt, nu är julen här!

Idag har jag arbetat i musikaffären och jag är glad över att vi inte har presentjulpapper till instrumenten..
Väl hemma var det julpyssel på agendan. Per hade planerat en helkväll med pyntning, pepparkaksbak, griljera skinka och göra egen sill.. Allt hanns inte med, pepparkaksbaket sparar vi till imorgon.
Men oj vad julmysigt vi har haft ikväll..


Västertorp i mitt hjärta


Jag ville ta julkortsfoto av Alvin, det ville inte han


Vår gran. Lycka..



Våra bestyr.. 
Det började med mormors julköttbullar.. på lite för hög värme.. men blev gott!



Per gör egen sill





Oppigårds julöl är fantastisk!

Jag trodde (kanske inte till 100%) att jag skulle klara av att ge bort den här till jul.. men icke. Jag sa till per.."snälla, jag kan inte sluta tänka på aladinn-asken, jag blir alldeles varm inombords när jag tänker på den.." Det gick inte många timmar innan Per frågade "har du lyft på översta lagret än?" såklart jag hade!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar