Om

Translate

måndag 27 maj 2013

En natt på akuten

Det blir inte alltid som man har tänkt sig när man har en knodd. Igår fick jag göra rätt för min dag, igår fick jag vara den goda mor som jag blev firad för.

Raclette-grillen var igång, fisken tinad och köttet skuret, när Alvins hosta bara blev värre och värre. Han sov inte mer än 3 minuter åt gången, sen kom hostan. Till slut började han få svårt att andas ordentligt.
Så, mot SÖS och barnakuten där dom snabbt konstaterade att det var "Falsk krupp". Han fick kortison och sedan var det bara att vänta. Och vänta. Vi var hungriga eftersom det inte blev någon middag. De hade en automat med knäckebröd, godis och snacks. Jag hade en femtiolapp. Sedelväxlaren ville inte alls ta emot och växla min skrynkliga femtiolapp, så där satt vi hungriga och stirrade på automaten. Och väntade. 02:15 fick vi komma in till läkaren och då hade jag och Alvin redan somnat på en (sjukt smal) soffa. Efter fem timmars väntan..

Idag är vi trötta. Så klart. Jag har repat hela dagen. På något sätt hade jag energi, men när vi repat färdigt kände jag hur tröttheten kom över mig. MEN. Vi har ändå lyckats fräsa på gårdagens middag på Raclette-grillen och jag kan varmt rekommendera det till de som inte har en, fantastiskt gott! Sen är ju Per grym på att mixa ihop olika goda små rätter som tex räkor, chili, parmesan och lök. Potatis, grädde, lök och grekisk fårost. För att nämna några små rätter.


    Igår blev vi bjudna på brunch på detta mysiga ställe i Hornsbergs strand.


Idag sa min basist att äntligen får han rista in ett till streck på sin bas. På tiden! Vi ska spela på en födelsedagsfest i Gnesta om ett par veckor. Ska bli himla kul. Ser verkligen fram emot det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar