Om

Translate

söndag 26 maj 2013

Mors dag, såpbubblor och Raclette-grill

Mors dag. Vilken fin dag. Det har jag alltid tyckt. Det är en ära att få hedra sin mor, precis som det är en ära att själv vara mor. Min mamma är tyvärr inte i livet längre, men jag ärar förstås henne ändå.
Idag har jag fått uppskattning med något jag älskar. Blommor!

Den vita Hortensian


Den största röda rosen jag sett


Orkidé- finaste blomman som finns


Alvin har en djup hosta och lite feber. Vi blåste såpbubblor, det blir han alltid så glad utav.


Just i skrivande stund sitter jag brevid Alvin som sover oroligt. Utifrån köket hör jag hur Per håller på.
På marknaden igår fyndade han en Raclette grill för en hundring. I kväll ska den invigas. Renfilé och röding vi fiskat själva står på menyn. Per har även köpt räkor, majskolvar och halloumi som ska tillagas. Till det sallad och riven parmesan. Jag är så sjukt glad att han har ett sånt intresse av att laga mat! 



En lånad bild på en raclette grill. Mmm.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar