Om

Translate

onsdag 14 januari 2015

Att skapa en förvaringslåda (mest för att slippa undan själva städningen)

Nu är granen ute och alla fina ljusstakar. Det är allt lite tomt. Tomt kreativt, för nu finns det utrymme för nytt.
I morgon kommer min pappa på besök. Det innebär lite städning här hemma.
Det jag tycker är svårast med att ha ordning är alla saker som behöver ha sin egna plats. De har de inte kan jag säga. Det finns inte tillräckligt med utrymme. Eller?

Nu när vårt hem tömts på alla julsaker (och vi har en hel del!) så ser jag en massa tomma ytor.
På vårt klädskåp i sovrummet öppnades en möjlighet till förvaring.
Så igår fick jag idéen att ha vackra lådor där med alla lösa prylar som behöver eget bo.

En ful skokartong ska förvandlas till förvaringslåda på 20 minuter. Ordning och reda är lätt med lite fantasi! Och roligare..




Silkespapper till insidan och vanligt presentpapper till själva lådan.
Jag köpte det lite dyrare presentpappret, de billigare kan vara tunna och lätt att se igenom.





Jag fyllde lådan med vintageprylar. Silverskedar jag fått i doppresent och mina små väskor.


Eftersom vi inte hade något limstift hemma, använde jag vit tejp.


Nu ska jag fortsätta städa.
Wish me luck.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar