Om

Translate

tisdag 20 januari 2015

Jippie & klapp på axeln

Idag är jag helt lyrisk! Som att en ny värld har öppnats.
För någon med jämnt humör och som aldrig har haft PMS kan det nog vara svårt att känna igen sig. Såvida man inte har en kär vän med dessa problem.

För mig började det efter jag födde Alvin. Mitt humör blev hemskt en gång i månaden. Jag menar riktigt "jag känner inte igen mig själv-hemskt". Så jävla förbannad jag kan bli alltså, för minsta lilla.
Det har inte blivit bättre med tiden och nu börjar jag tröttna. Tänk själv, att vara ett asshole och inte kunna hantera det, inte kunna ta sig ur det. Sen ångesten på det. "Förlåt"?

Idag har jag, efter att ha dragit ut på det i 3 år, gjort ett cellprov. Jippie & klapp på axeln för mig!
Jag berättade om mina besvär och frågade om det kändes igen och om det fanns något att göra.
Det visade sig att alla som jobbade där visste precis vad jag pratade om.  Och javisst, jag behöver en kräm som heter Progestor All, sa den snälla gynekologen. Den har vi allihopa som jobbar här. Enkelt är det också, bara att applicera på handleden.
Kanske känner alla kvinnor till denna kräm, kanske är det bara jag som varit fast i min ilskna bubbla?

Eftersom forskningen inte alltid hänger med i utvecklingen så finns den inte på apoteket eller så, utan beställs från internet. Jag beställde den från Mia Lundins webshop. Mia Lundin har skrivit boken "Kaos i kvinnohjärnan" - om att balansera sina hormoner och signalsubstanser på ett naturligt sätt.


Så idag har jag forskat och läst kommentarer från kvinnor som har erfarenhet av Progesteron kräm.
Oj vilken respons! Den har tom hjälpt kvinnor att bli gravida.
Jag är vidöppen för denna kräm som dimper ner i brevlådan om några dar.
Kommer jag att få mina hormoner i balans? Både jag och Per återkommer med resultat längre fram.
Jag hoppas och är fylld av positiva förväntningar inför denna kräm. Per är lite lugnare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar