Om

Translate

lördag 24 januari 2015

Himla bra

En skön dag ute i naturen.
Vi åkte på utflykt till Hellasgården för att åka längdskidor o pulka.
När vi kom fram sa Alvin "jag vill sova". Så medan han sov i sin vagn åkte Per skidor och jag drack kaffe och umgicks med min vän Abraham.
Sen åkte vi pulka tills vi blev hungriga, lämnade Hellas och åkte till sickla för att äta pannkakor och Paella. Vi gick förbi en butik som skulle upphöra och gjorde ett kap- en fin ullmatta för en billig peng.
Jag som letat flera månader efter den perfekta mattan!

Vi köpte medicin till en av våra akvariefiskar i som är hängig. Känns fint att bry sig om någon som är så liten.

Så ligger Alvin och sover i sin säng. I kväll dammade jag av en gammal bok jag nattades med som barn. Den om pannkakan som fick ben när den frästes i stekpannan, hoppade ut och sprang iväg. Alvins humor och fantasi efter att jag läst den.. jösses hur tankarna gick runt!
Det blir aldrig tråkigt med en treåring hemma. Vill ha lite av hans fantasi.



När jag dammsög förut sa det bara "klonk" två gånger. 
Det har blivit standard att lysa med ficklampan i dammsugarpåsen efter dammsugningen sen Alvin kom.
Hur mycket jag än plockar undan från golvet ligger det alltid några saker kvar. Samma är det för Per.
Hm, undrar vad som kom med dammsugaren idag. Glömde kolla.


Städningen tar mycket längre tid nu för tiden. Alvin vill vara med på allt.
Himla bra, tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar