Om

Translate

tisdag 27 januari 2015

Vad får dig i balans?

Att stå i en butik och möta en massa olika människor varje dag är mycket lärorikt.
Eftersom inte alla alltid är på gott humör, i balans eller i fas med sig själva, är det viktigt att jag är det.
Annars kan dagen lätt bli som en berg o dalbana känslomässigt.

Självklart är jag inte heller alltid i balans med mig själv! Och jag faller ofta känslomässigt när det blir för mycket stress.
Därför älskar jag att börja dagen med att tona in på de känslor jag vill känna. Att förstärka dem genom att aktivt tänka och känna, att se bilder för mitt inre som ger mig positiva känslor.
Så när de kommer in stressade människor i butiken behöver inte jag påverkas av deras stress. Jag har redan fyllt mig till bredden med känslor jag mycket hellre vill känna. Jag har stärkt mig inför dagen.

Det är egentligen inte därför jag medvetet fyller mig med positiva känslor. Det är bara en sidoeffekt.
Jag gör det därför att det känns bra. Därför att jag kan. Därför att jag har ett val. Därför att jag vet hur det är att känna andra känslor än dom som får mig att må bra. Varför inte liksom?

Sen kan jag säga: "Tack du stressade människa för att du lär mig att vara avslappnad och behålla mitt fokus. Du stärker mig".
Ja, det säger jag inte högt förstås.



Hur vill du må idag?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar