Om

Translate

fredag 9 januari 2015

MÅ BRA - SKAPAR - FLÖDE

Vår återblicksträff igår kväll blev inte som väntat. Den blev bättre än vad jag kunnat föreställa mig.
Jag hade tänkt mig att det skulle handla om utvärdering av 2014 och målsättning för 2015. Att skapa tydlighet och riktning, konkret och sakligt.
På sätt och vis blev det så. Men på ett helt annat sätt än jag förväntade mig.

Inga konkreta mål sattes över huvud taget. De mål som vi båda satte för oss själva var mål som kommer inifrån och ut.
Hur vi vill känna. Hur vi vill må. Sen kommer de yttre målen falla på plats därefter. Utan tvång och känsla av kontroll.
Hur vi ska komma dit är mindre viktigt och eftersom vi är öppna för att vägen ibland går åt ett annat håll än vad vi tror, så satte vi inga konkreta mål.

Det känns helt rätt att inte sträva efter att klara av att hålla ett bestämt yttre mål. Det har tidigare gett oss stress och en känsla av att vara bra - dålig.

År 2015 följer vi mjukhet. Vi följer mottot MÅ BRA. I sin minsta beståndsdel.
Att tänka den tanke som jag mår bäst av.
Den mat som jag mår bäst av att stoppa i mig.
Att säga de ord jag mår bäst utav; att tala om sådant som lyfter snarare än tynger.

Att må bra skapar ett FLÖDE. Flödet skapar lusten att vilja SKAPA.

Vi börjar i det lilla. Det får ta tid. Men vi gör det från grunden. Inifrån och ut.
För vilket mål vi än vill nå vill vi inte nå det utan att må bra längs vägen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar