Om

Translate

fredag 17 april 2015

Happy Friday!


Denna vecka har gått ovanligt fort. Per är på fiskesemester och min pappa är här och hälsar på mig o Alvin. Alvin har tagit ut 5 semesterdagar från föris och hängt med sin morfar hela veckan.
Pick-nick, Tekniska muséet, middag hos Faster Karin, ätit på restaurang och kanske kanske blir det klippning hos frisören idag. Om morfar lyckas övertala/muta honom vill säga. Vet inte varför frisören är så skräckinjagande? Mina tappra försök med saxen är inte så vackra dessvärre..

Alvin älskar att spela kort. Vändåtta ska det vara och han ska vinna varje gång. Annars åker kortleken i backen. Min lilla snutt har ett väldans temperament kan jag lova. Men visst vinner jag också ibland.


Lasagne i Gamla stan med morfar. Det blev dock bara ett stort glas mjölk som nådde magen.


Det blir många restaurangbesök med morfar. Mums!
Mitt i pannkakorna fastnade blicken. Pannkakorna lyckades ändå nå magen till slut.


Tekniska muséet o en massa spring i benen.


Alvins favorit var förstås den kissande roboten. 

 



Hemma hos faster Karin hänger den här tavlan som min farmor Aina har målat.
Det känns fint att få dela hennes betraktelse, som att vara i hennes kropp för en stund. Låter kanske konstigt, men det är så det känns.
Tavlan är lite vind och hastigt/grovt målad, men jag älskar den. Kanske just därför.

Ikväll är sista kvällen morfar är på besök. Ja, en vecka går fort. På söndag hoppas jag fylla frysen med rödingar. Håller tummarna för Per. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar