Om

Translate

söndag 12 april 2015

vad är det som är så himmelens viktigt egentligen?

Vi har haft en mamma-son helg jag o Alvin eftersom Per är i England.
En riktig bushelg har vi haft. Myshelg.
Idag skuttade vi ivriga till biografen och såg Fåret Shaun.
Under filmen utbrister Alvin "Han är ledsen" i en sorglig scen. "Mmm", svarar jag och stryker honom över kinden. Ett ögonblick senare säger han "Det är för att han tänker för mycket".
Kloka unge tänkte jag och tittade förvånat åt hans håll. För är det inte så att vi ofta förstorar saker här i livet och gör saker viktigare än vad dom är? Ja, att vi tänker på tok för mycket. I alla fall har jag gjort det när jag ser tillbaka på mitt liv. Vad är det som är så himmelens viktigt egentligen?
Jag hoppas att Alvins tanke och synsätt får följa honom genom livet och att han tar lätt på saker. Vilken bra egenskap att ha med sig redan som 3-åring.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar