Om

Translate

onsdag 1 april 2015

mjao

Åh, min son har blivit katt!
Han kryper omkring på golvet och säger "majo, klappa mig". När jag klappar honom så börjar han kurra. Som katter gör.
Idag skulle de ha påsklunch på förskolan och alla som ville fick klä ut sig. "Jag vill vara påskkatt", sa Alvin. Jag har då aldrig hört talas om en påskkatt förut, men nån gång ska ju vara den första.
Det var bara för mig och Per att koppla på vår fantasi och förvandla honom till katt.

Jag kikade i leksaksaffären efter en kattdräkt, men där fanns bara prinsess- eller spindelmannen-dräkter.
Så vi fick improvisera. Per hittade ett rosa kaninöron-diadem som vi kunde göra om till kattöron. I secondhandbutiken "En gång till" här i Västertorp hittade vi en svart ullig bebisoverall. Perfekt att massakrera och göra kattdetaljer av.
Vi klädde in diademet i den svarta ulliga luvan som hade två små öron och vips så hade vi våra kattöron.
Fötterna såg ut som ett par tassar, de klippte vi av så de passade perfekt till Alvins händer. Vips, så var tassarna färdiga.
Den långa dragkedjan på overallen blev en svans.
Svart tröja, grå byxor, svart mössa och sen var det bara morrhåren kvar- min son var förvandlad till katt!



Man blir liksom tvingad till DIY när man har barn. Perfekt tycker jag som älskar att pyssla. Annars hade jag aldrig kommit på tanken att skapa en kattoutfit kan jag säga..





Och här har vi katten..





Klappa mig, klappa mig… kurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar