Om

Translate

tisdag 7 april 2015

moln, häxor & Fisher-Price

Idag är en sådan där dag då jag gått upp kl 06 (efter att ha legat vaken en timme mitt i natten), jobbat hela dagen, lärt mig ett nytt fakturasystem, sedan tränat ett yogapass och ändå känner mig fylld av energi. Starkare än Bamse. Inombords i alla fall.
Tack dagen!

Påsken. Den firade vi med min familj i Göteborg.
Vi gömde ägg i trädgården som vi alltid gjort, pappa trollade för barnen i vanlig ordning och vi hann med två besök hos mormor. Jag har en massa bilder.

Resan ner var magisk. Molnen var dramatiska och hur vackra som helst. Jag knäppte en massa kort genom rutan. Kunde inte inte fånga dessa ståtliga formationer.





Fotograferingen av moln och himlen slutade inte där.
Väl hemma hos pappa fortsatte magin ovanför oss och det kliade i fingrarna igen.




Pappa hittade våra gamla Fisher-Price på vinden. Mycket uppskattat!



Oj vad vi byggde brio-banor.


Jag blev flätad av min kära syster.


En häxa i varje hörn, då är de påsk.



Jag var iklädd mitt senaste vintagefynd.



Alvin var den första att hitta sitt ägg, Per den sista..


Påskmiddag, den gamla vanliga traditionella. Smakade gott i år också.


Vi målade ägg. Såklart.
Per målade Ace. Såklart.


Vi firade pappa som hade fyllt år.


En häst o en katt dansar hemma hos mormor.


Mormors fina hus, där jag har firat alla mina barndoms jular.


Så försökte jag även fånga stjärnhimlen. 
Jag fångade den, bara inte så bra på bild.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar