Om

Translate

fredag 24 april 2015

mitt nya jobb

Jag har nämnt ett par gånger att jag har ett nytt jobb. Jag har länge anordnat mindre klubbar, jobbat i musikaffär och pusslat ihop vardagen bäst det går inom musikbranschen. Det har förstås varit väldans kul, men efter att Alvin kom till världen har de sena jobbtiderna känts mindre lockande.
När Pet Sounds Bar fick nya ägare kändes det naturligt att gå vidare. Det var faktiskt skönt att sluta boka klubben även om jag älskade att göra det tidigare.
Jag har faktiskt skalat av alla projekt. Det låter kanske konstigt men det känns helt rätt. Jag vill börja om från en ny plats, en annan plattform och med nya idéer och under bättre förutsättningar. Jag har märkt att det är bra att reboota ibland, för ibland märker jag inte om jag går på autopilot. När jag blir van vid något kan det liksom rulla på utan att jag hänger med.
Det jag har siktet inställt på just nu är kanske en minifestival som vänder sig till såväl vuxna som barn. De sena kvällarna med mycket alkohol tilltalar mig inte alls. Nej, bra musik och måttligt med alkohol. Lek och glädje för både barn och vuxna. Jag älskar idéen att hela familjen kan vara med. Och att slippa bli totalt utsliten pga för sena nätter. Det vore nåt det!

Tillbaka till mitt nya jobb. Jag jobbar kvar på 4Sound, men på webshopen. Det känns som ett helt annat jobb. Jag har många fler och nya arbetsområden. Jag får forska fram information om produkter varje dag, saker som jag inte hade en aning om tidigare, jag lär mig så mycket.
Jag hjälper folk med beställningar, att hitta rätt produkter, statusar på ordrar, att leta rätt på ordern etc. Jag har även hand om fakturor. Det är ett mycket varierande jobb.
Eftersom webshopen är hyfsat ung är vi alla med och utformar den. Vi kommer med idéer på hur vi kan förbättra den och det är roligt att vara med att se strukturer omformas och bli mer effektiva.
Det är såklart inspirerande att börja ett nytt jobb. Känslan av att ha mer att lära. Att växa. Att lära känna nya arbetskamrater. Det är omväxlande. Det blir roligare för varje dag som går, när jag får mer grepp om alla bitar. Äntligen börjar jag se sambanden, i början var det mest ett virrvarr av information.

Vi har allihop hand om de olika områdena vad gäller webshopen, det finns t ex ingen returavdelning, det sköter vi själva. Så jag får verkligen lära mig allt om hur det är att driva en webshop. Jag visste att jag skulle tycka det var roligt, men så här roligt hade jag faktiskt inte kunnat föreställa mig.
Stämningen på jobbet är också mycket positiv och ljus. Det är högt i tak och vi har himla roligt. Vi är övervägande musiker, även de som jobbar på lagret, så det både spelas och pratas en hel del musik. Ja, hela jobbet är förstås genomsyrat av musik!


Köket




2 kommentarer:

  1. Roligt att höra att du trivs på nya jobbet bäste kollegan Maria ! / Andreas "Löfas"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, tack! Hoppas ni har det fint på slagis. Vi ses! Maria

      Radera