Om

Translate

tisdag 28 april 2015

tystnaden, älska tystnaden

Så fick han krupp igen min son, vakennätter och vabbning. Jag släpade mig, trots trötthet och en hel del att ta i tu med, iväg på yogan. Där blåste jag bort dammet av tankar och måsten som gaddat ihop sig, och för en stund var jag alldeles i min egna öppna värld.
Nu sitter jag här, ihopsjunken och nöjd, och slöar framför datorn. Ibland är det så svårt att gå och lägga sig fastän man vet att man behöver, eller är det bara jag som fastnar framför datorn?
Herregud Maria, nu kan du inte sitta uppe längre, klockan måste vara jättemycket! säger en skarp röst inom mig. Jag slänger ett öga på klockan som visar 22.00. För mig kunde hon lika gärna varit 02:00, så trött är jag efter flera vakennätter.
Nu är det i alla fall tyst inne hos Alvin, hostan verkar ha tagit semester. Befrielsen i tystnaden infinner sig. Nu vill jag sova. God natt min skatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar