Om

Translate

söndag 6 juli 2014

En annorlunda dag


Jag lämnade jobbet i fredags utan en anledning att behöva vara någonstans. Ingen riktning.
Alvin var med sin morfar och hade det bra.


Testar flygeln på jobbet


Jag tog en buss till ett Café i närheten av Lasse i Parken där vi skulle mötas upp lite senare för att äta middag allihop.
Musiken som spelades ur högtalarna var rofylld och där fanns antika soffor att sjunka ner i. Så jag gjorde det och kunde äntligen fortsätta läsa boken "Slumpen är ingen tillfällighet" som jag påbörjade för ett tag sen men som sedan har blivit liggandes i sin ensamhet.
Där satt jag, eller snarare halvlåg, drack en smoothie och läste. En mycket annorlunda dag för mig. En dag där det fanns tid och rum. Jag kunde lyssna inåt. Bara vara.
Annars brukar jag hämta Alvin och sen är det full rulle i lekparken, sen handling, matlagning och läggning. Ganska skönt det med, att ha för mycket tid till bara vara blir tråkigt och innehållslöst nu när jag oftast upplever motsatsen. Det räcker med en eftermiddag då och då.

Det var fint i Lasse i Parken i fredags kväll. Fantastisk konsert med hjärtansvärda musiker. Vet inte om det är ett ord, hjärtansvärda, men det passade bra. Det var en hyllningskonsert till Beatles som Per arrangerade och spelade med i.
Alvin kom i en stor taxi tillsammans med sin morfar + fru lagom till middagen. Han hade en ny skjorta på sig och en ballong som hette Sigge i handen. Han berättade om myror och båtar, orden la krokben på varandra men han utstrålande en glädje som inte lämnade något osagt. Jag blev varm inombords och tänkte (som om jag inte hade sett honom på flera veckor) "vad stor han har blivit!"
Det är skönt att få sakna och längta, fylla på Maria-energi och låta tankarna vila. En mycket bra annorlunda dag. Och Alvin somnade i sin vagn under kvällen på Lasse i Parken, så jag kunde njuta av hela konserten.


En stilla promenad till Långholmen och sen sov Alvin som en stock.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar