Om

Translate

måndag 24 juni 2013

dom som känner mig på djupet

Idag känner jag bara så här att: "nej, jag tänker inte bry mig om människor som inte känner mig på djupet och som tycker en massa tokigheter baserat på nonsens". Fjärde klass är liksom klappat och klart för länge sen.

Tankarna som: "men varför tycker dom så?" "det stämmer ju inte alls?" "det vet ju jag". dom får också landa på någon annans axel. Jag vill att min bur är tom på fåglar som bär på inskränkthet. Jag vill bevara min luft under vingarna.

Den här urgamla känslan: "men varför får inte jag vara med och leka?" Den ler jag åt och minns. jag minns varför och ser åt ett annat håll. för där flyger fåglarna jag vill ha i mitt liv, som mina vänner. dom fria fåglarna. dom som inte dömer. dom som känner mig på djupet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar