Om

Translate

fredag 28 juni 2013

Tack dagen, nu är det kvällen

Sakta men säkert växer vårt 50-tals inspirerade kök fram.. och jag känner "Men kom igen nu!!" Det är så nära, så jag hade hoppats på att vi kunde börja tömma alla kartonger som tagit över vardagsrummet, fyllt skåpen i köket och fått mer space till alven i vår lilla lya. Buhuu. Inte idag. Men.. på måndag!
Så nu får jag lite tid på mig att planera hur allt ska stå, vilken duk som ska vara på köksbordet (för nu banne mej ska den där svart-vit prickiga plastduken bort!) Många funderingar.. jag tycker det är rätt svårt att möblera om, så jag letar tips och inspiration på nätet som en toking. Kul är det i vilket fall och köket är R.E.N.T. Bara det att vi har fått ny fläkt. Vi har inte rengjort fläkten på jagvetintehurlänge så den var liksom inte så funktionell på slutet.
Och nu tänker vi sådäringa att, nu ska vi hålla ordning, nu ska vi hålla rent när allt har blivit så fint. Jo vi får väl se.

Min glädje när jag tidigare under dagen såg skåpsluckorna stå lutade mot hallväggen..



Bara handtagen som saknas


Jag är glad att jag bad att få ha kvar skenan i taket med krokar. Jag tänker dela av köket lite grann med ett tyg, som man kan dra för när man äter middag. Bra att bryta av lite också tänker jag, nu när tapeten blev blå istället för grön som vi trodde..!!


Okej, jag vet. Kylskåpsbild. Men jag tycker det är så härligt med rent, nytt.. och smart upplagt kylskåp!


Här är hon - fläkten!


Vår blåa tapet, inte så tokig alls inte.


Näst sista dan jag har mitt kontor på fik kanske. Sen tänker jag minsann flytta in i köket igen.
Idag mös jag till på Twang.



Sen gästade jag på "Evangeline" i parken, på Last Waltz hyllningen.
Så vaggar jag Alvin till sömns och bänkar mig därefter på balkongen med en öl. Ja, en öl. Det är tydligen allt jag tål these days.



Middag i solen och Alvin och Peter leker på gräsmattan. Kärlek.


Tack för fina bilder publiken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar