Om

Translate

fredag 22 november 2013

Ett steg i taget

Idag har jag träffat fina Alexzandra, min vän och kompanjon. Vi har repat en ny låt som vi ska spela på Stampen om en vecka. Då är det dags för Ladies got Soul för andra gången och jag ser otroligt mycket fram emot det!
I veckan har jag haft glädjen och äran att sjunga med Anna & Jörgen, det fina paret som jag har skrivit om tidigare här.
Just nu, i återhämtningens tider, så har jag inte haft energi nog att skriva ny musik och satsa på mitt egna musikaliska projekt Charlee Porter. Idéerna flödar förstås på insidan, men de får ha sin gilla gång.
Därför är det riktigt kul att bli inbjuden att sjunga, som nu i tisdags med Little Boxes. Att sjunga och spela tillsammans med Alexzandra är även något som ger mig mycket ljus i höstmörkret, hela min själ lyfter av vår stämsång. Det är viktigt, att göra saker som känns upplyftande. Speciellt för mig denna höst, den har varit den tyngsta på många år. För mig är det just nu ett steg i taget.


Porter & Bán på Mitt Kök mässan

Mysiga Kafé Klavér


Little Boxes 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar