Om

Translate

söndag 24 november 2013

Vi flyttar!

Vi har bott i vår tvåa i fem år, och den har varit helt perfekt tills nu när Alvin växer så det knakar. Han är redan två år och kommer snart behöva ett eget rum. Om inte för att sova i, så för alla hans leksaker.
Så ringer vår hyresvärd och berättar att det finns en trea ledig i huset. Hurra!!

Efter några dagar fick vi ta oss en titt och den var jättefin. Det bästa är att det är öppen spis. Som jag har längtat efter att kunna tända en brasa i decembermörkret. Nästan för bra för att vara sant-känsla!
I snart åtta år har jag haft mina möbler som jag har ärvt förvarade i ett magasin. Äntligen kan jag tömma det och bespara mig kostnaden på 500 kr. 8 år gånger 500 kr... åh, vad jag hade kunnat göra andra roligare saker för dom pengarna. Men inte gråta över spilld mjölk. Och snart har vi en jättefin grön kökssoffa i köket, en blå oljelampa och.. jag kommer inte ihåg allt som finns där. Spännande ska det bli!

Det roligaste är ändå att Alvin kommer att få sitt alldeles egna rum. Sitt allra första. Jag tror att han kommer att älska det. Det kommer också att vara det rummet som är mest städat. Han är otroligt pedantisk min lilla son, har ingen aning om vem han har ärvt det ifrån.. !!

När vi fick reda på att trean var ledig blev jag så nyfiken att jag googlade på adressen. Det visade sig att grannen under söker större och hade bilder på lägenheten som vi kunde tjuvtitta på:


Vårt köksgolv är inte svart.. som tur är.


Barnrummet



Den öppna spisen, riktigt oldschool


Balkongen


Jag läser inredningstidningar så fort jag får tid för att få idéer. Jag tänker att bilden över hur det ska se ut ska vara klar innan vi flyttar in, annars kommer det upp saker på väggarna som inte passar ihop med resten, jag vet hur det brukar bli.. 


Nu är det bara att få tiden att räcka till. Det ska målas om i barnrummet och hallen.
Jag tar tacksamt emot hjälp och sällskap!
Jag kan köpa några målaröl och lite käk. Så hojta till om det drar i målarnerven, ingen blir gladare än jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar