Om

Translate

måndag 11 augusti 2014

dans till kyligare vindar

Idag har jag jobbat hela dagen, Alvin har haft sin första dag på förskolan sen semestern och det blåser kyligare vindar över Stockholm. Jag som älskar hösten tycker att det är riktigt skönt med lite kyligare väder. Rutinerna är tillbaka igen, och det tycker jag faktiskt också är rätt skönt!

På lördag, för alla som bor i Stockholm, är det Bondens egen marknad på Katarina Bangata. Här kan man se bilder från förra året. Så mycket fina grönsaker!

Idag sprang jag på Äkta vara- en sajt om mat med färre tillsatser helt enkelt. Där bloggar författaren till "Den hemlige kocken" och "Äkta vara", Mats-Eric Nilsson. Där finns mycket bra information, om matfusk och om vad maten verkligen innehåller. Vilka E-ämnen och annat onödigt som finns i maten.
För några veckor sen sa jag till Per att jag så gärna vill veta vad det är jag verkligen stoppar i mig och hur jag önskade att någon kunde gå igenom en hel dags genomsnittliga intag och så springer jag på Äkta vara!
Det här handlar om vad Nina äter under en dag, i detalj. Mycket läsvärt om man är intresserad.
Tack för att ni på Äkta Vara tar er tid och reder ut vad som är vad i maten, för att veta vad man stoppar i sig krävs mycket efterforskning. Det är inte lätt med alla olika konstiga beteckningar på maten. Så tack!

Känner mig lite som min lilla danskille idag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar