Om

Translate

tisdag 19 augusti 2014

Soffor!

Mitt liv just nu består av soffor. Japp, soffor. Efter att vår soffa gick sönder i våras har vi längtat efter en ny. Under tiden har vi haft mina vita skinnsoffor, men de passar inte så bra i vårt vardagsrum. Jag sålde den ena soffan härom dagen, den andra mer slitna åker på tippen i morgon.
I söndags köpte vi vår soffa äntligen. Vi hittade en jättefin på IKEA!
Vi sköt upp vår planerade kräftskiva eftersom soffan levererades samma kväll, vi var mer sugna på att få klart soffan. De tog några timmar för oss. Sen stod vi där med rynkade ögonbryn. Vad stor den är!
Nej, jag mätte inte. Hur kunde jag inte mäta? Måtten står ju klart och tydligt på hemsidan. Eftersom det bara är en tvåsits-soffa så kunde jag aldrig tro att den skulle vara för stor! Visserligen har den schäslong.. Attans. Suck!

Så, i kväll packar vi ner soffan igen och i morgon åker vi tillbaka med den. Vi har sett ut en ny som stämmer mycket bättre överens med vårt vardagsrum, så i morgon kväll blir det att montera soffa nr 2.
You live, you learn. Kan bara skratta åt det!

Min gamla vita skinnsoffa - hej då o tack för många mysiga stunder ihop..


Hej då stora klump till soffa


Nu får du åka tillbaka


Vi fick i alla fall vår kräftskiva igår!
Fantastiskt goda kräftor som jag köpte på Bondens egen marknad.


I morgon hämtar vi hem vår nya soffa.
Det ska bli himmelskt skönt när det är på plats. Till slut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar