Om

Translate

lördag 16 augusti 2014

Marknad & egen jordgubbsglass

Idag har jag varit på Bondens egen marknad på Katarina Bangata och inhandlat färska, goda grönsaker odlade av bönder runt om Stockholm.
Grönkål blev dagens bästa köp tror jag, i nyttighetssynpunkt. Jag köpte även kräftor,  så i morgon blir det kräftskiva nr 2 på balkongen!

Bondens egen marknad är varje lördag i augusti med start 10:00. Jag kan rekommendera att vara där i god tid, idag var jag inte där förrän 11:30 och fick stå en del i kö.

Jag hade inte lika mycket tid att strosa i dag, så här är lite bilder från förra året. Visst är grönsaker vackra!







Det säljs även snittblommor




Detta kom jag hem med idag.
Sista lördagen i augusti tänker jag köpa en massa grönkål, hacka upp och frysa in. Även svenska blåbär.


Idag är det lördag, vilket är dagen i veckan då Alvin får glass. 
När jag kom hem gjorde jag jordgubbsglass till honom. Och mig!


..serverades med de nyinköpta blåbären..



Jag frös in glassen i små plastbyttor från Babyproffsen- jag använde dem till att frysa in barnportioner när Alvin var mindre.


De blev perfekta små desserter!
Recept kommer, jag är inte helt nöjd än, ska experimentera lite till först.



Om jag bara kunde få Alvin att tycka den här glassen är lika god (eller godare!) än GBs onyttiga glassar.. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar