Om

Translate

tisdag 24 mars 2015

Namaste

Att få hem en buddha-staty och rama in den med tända ljus visade sig bli som ett litet altare.
Vad jag inte anade var vilken oerhörd rogivande effekt det hade på mig. Det blev en spontanmeditation sent igår kväll på schäslongen minsann.
Schäslongen. Därifrån utgår en stor del av mitt liv nu för tiden. Jag bunkrar upp med dator, böcker, block, fika, you name it och lämnar bara schäslongen om jag verkligen måste. Det är min ö.

Saker jag och Alvin gör på schäslongen; äter frukost, tar hand om My Boo, myser under paraplyet, tittar på Baltasar, har fruktstund efter badet, leker doktor. Ja, listan kan göras lång.

I morse förresten så sa Alvin när han kissade på toaletten: "Pappa är där nere. Han satt på kanten och trillade i. Jag spolade ner honom, så nu är han hos råttorna". He he..

Varför han säger att hans pappa är hos råttorna kan jag förklara. Jag brukar, för att få Alvin att bli lite piggare på att borsta tänderna, fråga: "Vilken färg har tandtrollen idag?" Han svarar alltid på engelska. Nästan alla treåringar nu för tiden kan en massa engelska ord, som färgerna.
När vi borstat färdigt och spottar i handfatet säger jag: "Bra, nu försvinner dom ner till råttorna i kloakerna". Mycket troligt.

Därför sa han att Per var hos råttorna. Mindre troligt naturligtvis. Han är för stor.

Idag ser jag fram emot kvällens yoga. Kanske lite extra mycket med min nyfunna buddha-staty som för övrigt är ett MIO-fynd: 99 kr. Hurra!

Namaste!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar