Om

Translate

tisdag 31 mars 2015

premiärdopp

Vissa dagar längtar jag sjukt mycket hem till mina pyjamasbyxor, brasan och schäslongen. Att bara få gosa ner mig i soffan med en varm filt.
Igår var en sådan dag. Dimman hängde tjock över Stockholm precis hela dagen och det regnade konstant. Rugget ute var inte inbjudande för fem öre, jag som annars alltid längtar ut i friska luften var det än är för väder.

Som i söndags. Då trotsade vi vädret jag o Alvin, gjorde en "koja" av vagnen och lät regnet blöta ner våra näsor. Åtminstone min.


Vissa hade det bra.


Outfiten var regnponcho. Inte världens vackraste, men mycket praktisk. Ponchon alltså.

Alvin har nu haft sitt premiärdopp i bollhavet.
En lycklig liten krabat!
Jag ville förstås också hoppa i, men vuxna fick inte följa med.. buhu.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar